Cu bicicletele la Basarbovo si Ivanovo

TabereCuSuflet0002Dupa iesirea la Schi de sambata, Weekendul Activ a continuat cu o alta zi plina de soare, de data aceasta cu bicicletele la manastirile rupestre din Bulgaria! Am pedalat pe malul lacurilor, prin meandrele Canionului si pe langa pereti abrupti de calcar, am urcat prin padurea plina de pomi infloriti si, in final, am deschis un nou traseu in Valea Lomului:)

Am prins probabil cel mai potrivit weekend pentru aceasta drumetie, caci pomii tocmai au inflorit iar drumul era plin de miresme incantatoare, in timp ce  vegetatia luxurianta din Canion nu apucase inca sa creasca suficient de inalta cat sa blocheze traseul! Cu aceasta ocazie am deschis practic un nou traseu intre Basarbovo si Ivanovo, cu lungime de 26 km.

Primul obiectiv al excursiei a fost Manastirea Basarabov, sapata in stanca la 35 m deasupra raului Lom. Este un loc foarte interesant si, in plus, are o semnificatie speciala pentru noi pentru ca aici a trait si s-a nevoit Sf. Dimitire cel Nou, ale carui moaste se gasesc in Bucuresti si care a devenit ocrotitorul nostru.

De aici ne-am urcat pe bicicleta si am inceput sa pedalam pe drumul ce serpuieste prin meandrele facute de raul Lom. Prima parte a raului a fost sistematizata, unele meandre au fost secate iar in aletele au fost create lacuri artificiale pentru piscicultura. Am trecut pe langa faleza de catarat de la Basarbovo, apoi am traversat cateva foste lacuri, acum secate si pline de scoici uriase, pana cand am intrat in zona nesistematizata si am regasit natura salbatica. De aici drumul a devenit inierbat, serpuind printre livezile cu pomi inmiresmati, apoi s-a tranformat intr-o poteca ce se strecoara intre malul raului si peretele de calcar. Am traversat doua sate, apoi drumul se pierdea langa o filogorie de pe malul apei, asa ca am urcat deasupra Canionului pe traseul concursului Canyon Creek, am ocolit o meandra pe deasupra stancilor, apoi zambetul ne-a revenit pe fete caci a urmat coborarea pe un drum de pamant, proaspat nivelat cu buldozerul, pana la Ivanovo! Aici am urcat pe stanca unde se afla manastirea Fecioara Maria  si am admirat frescele sale din sec XIV pentru care a fost trecuta pe lista monumentelor UNESCO.

Iata pozele din aceasta zi minunata:

Foto: Tabere cu Suflet

Leave a comment